Persondatapolitik(Privacy Policy)

Formål

Formålet med Franklys persondatapolitik er at forklare, hvordan vi indsamler, beskytter og anvender personoplysninger. Denne persondatapolitik er rettet mod:

  • Personer, som har en erhvervsmæssig relation til Frankly
  • Ansøgere og kandidater til stillinger hos Frankly

Generelt

Frankly er som datakonsulentvirksomhed og digitalt bureau underlagt gældende persondatalovgivning, som pr. 25. maj 2018 går under betegnelsen GDPR (databeskyttelsesforordningen). Frankly optræder både som databehandler og dataansvarlig – afhængig af situationen.

Er du borger, skal du som hovedregel rette henvendelse til den virksomhed du er kunde hos – eller direkte til den offentlige myndighed som er ansvarlig for behandling af dine persondata. Er du ansøger eller kandidat til en stilling hos Frankly, henviser vi til afsnittet ”Praksis for behandling af data om ansøgere”.

Praksis for behandling af data om ansøgere

Formålet med behandlingen af ansøgeres personoplysninger er, at få indsigt i kandidatens erfaring og kompetencer for at sikre en korrekt rekruttering. Modtagerne af personoplysningerne er ledere i Frankly.

Er du ansøger til et job hos Frankly behandler vi følgende personoplysninger om dig:

  • Navn, adresse, telefonnummer, alder
  • Uddannelsesniveau, uddannelsestype, erhvervserfaring, interesser
  • CPR-nummer

Oplysninger overføres ikke til tredjelande. Indkomne CV’er opbevares i max. seks måneder. Kontakt med kandidater og ansøgningsproces foregår primært via LinkedIn Recruiter, som kræver brugerbeskyttet login fra både virksomhed og kandidat. Afsendelser af kontrakter og videresendelse af ansættelsesdokumenter og CV’er foregår udelukkende via passwordbeskyttede og krypterede links. Der vedhæftes ikke filer med et personfølsomt indhold i e-mails.

Hvilke personoplysninger behandler Frankly om dig?

Har du en erhvervsmæssig relation til Frankly, registrerer og behandler vi kun almindelige personoplysninger og dermed ingen følsomme personoplysninger om dig.
Vi har brug for visse personoplysninger for at kunne administrere dit kundeforhold med Frankly, samt for at kunne levere målrettet og vedkommende markedsføring til dig. Frankly indsamler kun de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne give dig den bedste og mest individuelle service.

Når du er kunde eller har en erhvervsmæssig relation til Frankly har vi – udover firmaoplysninger – som minimum brug for dit navn, telefonnummer og e-mailadresse. Derudover registrerer vi oplysninger som er vigtige for vores betjening af dig som kunde eller kundeemne, fx dine logindata til Franklys selvbetjeningsløsninger, dine produktinteresser, din deltagelse på vores faglige seminarer, URL til din LinkedIn-profil samt eksempelvis datoer for hvornår vi har talt sammen.

Personoplysninger om dig registreres dels i et økonomisystem (hvis du er kunde), dels i et CRM-system. Vi opbevarer og benytter kun dine personoplysninger så længe vi har et sagligt og legitimt formål med behandlingen.

Hvad bliver dine personoplysninger brugt til?

Frankly bruger de indsamlede personoplysninger til følgende formål:

  • Kundesupport
  • Administrative formål, bl.a. login på selvbetjeningsportaler, fakturering og servicemeddelelser
  • Målrettet kommunikation, fx gennem nyhedsbreve, invitation til faglige seminarer, digital annoncering
  • Personlig kontakt
  • Markedsføring generelt
  • Rekruttering (hvis du er ansøger)

IT-sikkerhed og beskyttelse af personoplysninger

Frankly har implementeret omfattende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger – og behandler på den baggrund dine oplysninger sikkert og fortroligt. Vi opbevarer dine oplysninger på computere og servere med begrænset adgang. Servere er placeret i kontrollerede og særligt beskyttede datacentre, og vores sikkerhedsforanstaltninger kontrolleres løbende af uvildige IT-revisorer for at afgøre, om vi lever op til det store ansvar det er at behandle og beskytte personoplysninger. Som kunde hos Frankly har du krav på at læse vores årlige IT-revisionsrapport. Skriv til os på data@frankly.dk for at rekvirere en kopi af seneste rapport.

Markedsføring via e-mail, SMS og sociale medier

Frankly udsender udelukkende e-mails med markedsføringsindhold til personer, der på forhånd har tilmeldt sig dette og i den forbindelse givet deres samtykke. I alle e-mails
indeholdende markedsføringsmateriale som udsendes fra Frankly, har du mulighed for at meddele, at du ikke ønsker at modtage e-mails fremover. Du kan til enhver tid meddele, at du ikke ønsker at modtage markedsføringsmateriale via e-mail, ved at sende en besked til data@frankly.dk.

Er du kunde hos Frankly, og har du oplyst din e-mailadresse til os, kan vi sende dig e-mails med markedsføringsindhold uden dit samtykke, såfremt vores henvendelse handler om de produkter og serviceydelser – eller tilsvarende produkter og serviceydelser – du køber hos os.

Når du tilmelder dig et arrangement, et nyhedsbrev eller udfylder en kontaktformular på Franklys hjemmeside, giver du samtidig samtykke til at vi må kontakte dig personligt med nyheder, gode tilbud og invitationer. Du afgiver en række personlige oplysninger, fx personnavn, e-mailadresse og mobilnummer. Frankly anvender disse oplysninger til at kunne kontakte dig pr. e-mail, sms og via sociale medier (som fx Facebook og LinkedIn) med tilbud om andre arrangementer, nyheder og produkttilbud, som vi tror, kunne være interessante for dig. Frankly videregiver ikke dine personoplysninger til tredjemand. Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til at modtage nyhedsbreve og markedsføring via e-mail mv. ved at følge anvisningen i de meddelelser du modtager eller ved at kontakte os på data@frankly.dk.

Indsigt og klager

Er du borger og vil have indsigt i hvilke oplysninger der behandles om dig, skal du rette henvendelse til den dataansvarlige virksomhed du er kunde hos (fx dit teleselskab, din medlemsorganisation eller dit forsikringsselskab) – eller til den offentlige myndighed du er registreret hos (fx BBR-registret, CPR-registret, CVR-registret osv.).

Er du ansøger eller ansat i en virksomhed som er kunde eller på anden måde har en erhvervsmæssig relation til Frankly, har du ret til at få indsigt i, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Ønsker du indsigt i – eller har du ændringer til – de personoplysninger, som er registreret om dig hos Frankly, skal du rette henvendelse til data@frankly.dk eller ringe på 33 93 77 88.

Du kan desuden gøre indsigelse mod Franklys behandling af data om dig i henhold til databeskyttelsesforordningen. Hvis du ønsker at klage over Franklys behandling af dine personoplysninger, har du ligeledes mulighed for at rette henvendelse til Datatilsynet. Læs mere på www.datatilsynet.dk

Looks like you are not Danish?
Which language do you prefer?

Ved at fortsætte med at bruge dette websted accepterer du brugen af cookies i henhold til vores privatlivspolitik